Direktlänk till inlägg 27 december 2015

Livet börjar om...

Av Mikael Hellsten - 27 december 2015 07:13

Om 1 månad så börjar livet om för mig. Det ska bli SÅ skönt! Jag hade planerat att livet skulle börja om när jag flyttade till denna lägenhet i april, men det blev inte riktigt så. Det fanns många olika hinder och det kom en hel del skit som gjorde att jag inte riktigt kunde börja om med mitt liv.

Första tiden när jag flyttade hit var väldigt tung på många olika sätt. Men under sommaren började livet gå uppåt och sen kom hösten och livet fick sig en vändning och jag trodde att det var kört igen och att jag skulle hamna som jag gjorde i våras. Men jag släppte det som var problemet och jag blickade framåt i livet. Visst var det en tuff höst... absolut. Men jag insåg hur stark jag är och hur stark min vilja till att få ordning på allt i livet är.

Jag kämpade för att få tag på en ny lägenhet och det ordnade jag. Jag själv ordnade och löste allt som behövdes. Jag behövde ingen hjälp av andra m.m

Att jag klarade av att ordna allt detta som behövdes, bevisade för mig att jag är en stark människa och att jag inte är beroende av andra människor. Att jag klarar av att stå på egna ben och att jag klarar av att lösa det som behöver lösas. Vad som stärkt mig mest är att jag klarar av att leva ensam och inte behöver ha någon i mitt liv konstant. Att jag klarar av ett liv ensam utan en partner vid min sida 24/7. DET är något som jag är stolt över. Det bevisar för mig att jag är stark. 

Så om 1 månad flyttar jag till en ny lägenhet och ska starta om mitt liv. Jag har många härliga och bra minnen i denna lägenhet, men det finns minnen som är mindre bra i den osså. Så i den nya lägenheten ska jag se till att de mindre bra minnena som kom i denna lägenhet, inte ska komma till den nya.


Så nästa vecka ska jag börja packa allt som inte behövs den sista månaden innan flytten. Det som är underbart och härligt är att barnen är så nöjda över att flytta :) Dottern tjatade hela dagen i går om att hon vill flytta till nya lägenheten... hi hi hi... pojknarna är nöjda över att flytta osså. De får äntligen ett eget rum och dottern får ett rum för sig själv. De har längtat så mycket till detta.

Sen efter flytten så ska jag ta tag i de andra problem som finns och se till att lösa dem på det bästa sätt och det sätt som gynnar barnen och mig. 

Jag ska plocka bort de människor som inte förtjänar min vänskap, respekt m.m Sen efter att jag plockat bort de människor ur mitt liv, då kan jag äntligen starta om mitt liv på nytt... på riktigt. För vad ska jag med människor i mitt liv som inte kan visa mig respekt och repektera mig? Vad ska jag med egoister till i mitt liv? Människor utan empati klarar jag mig utan. Så... för att börja om mitt liv så finns det en hel del att göra. :) Tid att börja fokusera på mig (och självklart barnen) och mitt mående m.m före andra människor. För när jag börjar fokusera på mig och mitt liv och plockar bort människor som är respektlösa m.m gör att jag mår bättre och det gör att barnen mår ännu bättre och att jag kan ge barnen 100% av allt. För när jag plockar bort energitjuvar... ja.. förstå vad mycket energi jag får över till mig själv. För jag har och har haft energitjuvar i mitt liv och ändå klarat av att leva mitt liv och klarat av att ge barnen fokus och egentid med mig. De har aldrig behövt dela mig med någon annan. (vilket vore en självklarhet i mina ögon att det ska vara så efter att man separerat och att det är minst 1år så)


Nä.. ta och dricka lite kaffe innan dottern och resten vaknar. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Hellsten - 6 mars 2016 07:21

Det blir inte att jag är här inne och skriver så mycket, men det händer att jag tittar in här då och då.  När jag väl är här inne och ska skriva så blir jag lika förvånad varje gång att det är samma person via google som länkar sig till min bloggg ...

Av Mikael Hellsten - 18 februari 2016 05:26

Det har varit en sjukstuga här hos mig nu denna vecka. Dottern har haft feber och i går så släppte den och nu på morgonen så hade hon 37.4 så jag hoppas att det håller i sig och att hon inte blir sjuk nu igen. Så det blir förskolan i dag och jag kan ...

Av Mikael Hellsten - 12 februari 2016 18:16

Nu har jag börjat starta mitt nya liv och då blir det en ny blogg. Det blir en nu blogg i bloggen :) Jag orkar inte sitta och skapa en hely ny blogg m.m.   Jag har flyttat till en ny lägenhet och jag trivs sjukt bra i den. Allt känns helt underba...

Av Mikael Hellsten - 26 januari 2016 20:02

Alltså.. Jag har en tid funderat lite över några saker på facebook. :)   Folk lägger ut bilder på sin frukost, lunch och middag.. "Hej världen.. se.. jag äter mat. Visst är jag speciell" :) ha ha ha ha   Folk som är ett par sitter och svarar ...

Av Mikael Hellsten - 8 januari 2016 06:24

Ja, det är ju inte skölnaste "värmen" ute nu... Men.. Jag hoppas på att kylan släpper lite snart... Det kan få vara kallt, men inte så här kallt..  Det kan få bli varmt (eller varmare) i sutet av denna månad och början på nästa.. Sen kan dt få bli ...

Presentation


I denna blogg kommer jag skriva om min vardag med mina barn och lite om hur jag haft det den sista tiden och om framtiden

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards