Direktlänk till inlägg 12 december 2015

Lugnet och harmonin inom mig.

Av Mikael Hellsten - 12 december 2015 07:06

Godmorgon. :) 


Ja, det är en riktigt god morgon nu. Blev sovmorgon för mig i dag. :) Känns riktigt bra. Sitter nu och tar mg en kaffe och cigg i kylan...*brrr* Jag hoppas att snön snart kommer så det blir lite ljusare och det är roligare för barnen om det är snö ute. Till julen hoppas jag att det är snö ute i alla fall.


Jag gick igenom lite gamla inlägg här och insåg att hur allt var då och jämfört med nu, så är det som natt och dag. Tänkte ta bort de gamla inläggen, men tänkte sen att det var ju hur livet var just då och varför ska jag då ta bort allt?

Jag njuter av livet nu och jag trivs hur allt är nu. Jag har ett lugn inom mig som jag inte haft på många år. Sist jag hade detta lugn måste varit hösten 2005 och våren 2006. Så det är skönt att känna detta inom mig.


Jag är lite förvånad över att jag känner som jag gör inom mig för det är ju jul snart och det kommer vara min första jul somjag inte kommer fira med någon annan vuxen. Självaste julaftons kväll kommer jag "fira" ensam. Vilket aldrig hänt förut. Men jag kommer fira jul med barnen på morgonen och vi ska ha lite jul-morgonmys och de kommer få sina paket och sen när dottern sovit lunch så kommer barnens mamma och hämtar dem för att åka till hennes familj/släkt och fira jul. Det är min barn vecka,menjag ville att barnen skulle få fira en jul som de gjort alla sin år och då jag inte planerat något denna jul, så kändes det mest rätt att barnen skulle få detta. Jag tänker inte sitta och tjura fast vid att det är minsann min vecka och att de ska vara hos mig och bara fira, och att deras mamma får fira sen när de kommer till henne. Det skulle bara vara egoistiskt av mig att tänka i den banan. Fokuset ska vara på barnen och att de ska må som bäst. Sätta dem i första rum och ha full fokus på deras mående. :) Jag är vuxen och kan hantera allt runt om kring på ett helt annat sätt. Jag fixar att ha en "tråkig" jul själv.

För barnens mamma har ju hela sin familj här i stan och jag har ju ingen familj här i stan. Så nästa jul får vi väl se hur firandet blir. Får väl se om barnens mamma tänker som jag och låter mig få fira jul med barnen på julafton. Jag hoppas på att hon tänker på att jag tänk på barnen och henne denna jul.


Snart är det måndag och barnen ska till sin mamma. Det kommer nog bli som vanligt på måndagar att när man kommer hem så blir det så tomt. Men jag sk anog kunna sysselsätta mig på bästa sätt. :) passar ju på att tvätta alla kläder m.m och sen tok och fin städa hemma. :)


Nu morgonmysa med barnen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Hellsten - 6 mars 2016 07:21

Det blir inte att jag är här inne och skriver så mycket, men det händer att jag tittar in här då och då.  När jag väl är här inne och ska skriva så blir jag lika förvånad varje gång att det är samma person via google som länkar sig till min bloggg ...

Av Mikael Hellsten - 18 februari 2016 05:26

Det har varit en sjukstuga här hos mig nu denna vecka. Dottern har haft feber och i går så släppte den och nu på morgonen så hade hon 37.4 så jag hoppas att det håller i sig och att hon inte blir sjuk nu igen. Så det blir förskolan i dag och jag kan ...

Av Mikael Hellsten - 12 februari 2016 18:16

Nu har jag börjat starta mitt nya liv och då blir det en ny blogg. Det blir en nu blogg i bloggen :) Jag orkar inte sitta och skapa en hely ny blogg m.m.   Jag har flyttat till en ny lägenhet och jag trivs sjukt bra i den. Allt känns helt underba...

Av Mikael Hellsten - 26 januari 2016 20:02

Alltså.. Jag har en tid funderat lite över några saker på facebook. :)   Folk lägger ut bilder på sin frukost, lunch och middag.. "Hej världen.. se.. jag äter mat. Visst är jag speciell" :) ha ha ha ha   Folk som är ett par sitter och svarar ...

Av Mikael Hellsten - 8 januari 2016 06:24

Ja, det är ju inte skölnaste "värmen" ute nu... Men.. Jag hoppas på att kylan släpper lite snart... Det kan få vara kallt, men inte så här kallt..  Det kan få bli varmt (eller varmare) i sutet av denna månad och början på nästa.. Sen kan dt få bli ...

Presentation


I denna blogg kommer jag skriva om min vardag med mina barn och lite om hur jag haft det den sista tiden och om framtiden

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards